پیش بینی قیمت آهن آلات در سال ۹۸
نوشته شده توسط : آهن پرایس

سالی که نکوست از بهارش پیداست، هرچند که هنوز به بهار سال ۹۸ نرسیده ایم اما در ظاهر تولیدکنندگان با افزایش قیمت ها به استقبال بهار رفته اند. قیمت هایی که همخوانی با وضعیت بازار مسکن ندارد و با توجه به تقاضای ضعیف در بازار مشخص نیست بر چه مبنایی اعمال شده است.

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، افزایش قیمت دلار و ورود به بهمن ماه از عواملی بودند که بر قیمت آهن تأثیر گذاشته اند. افزایش قیمت دلار به دلیل بار روانی که همیشه در بازار ایران داشته و مورد دوم نیز طبق سنت هر ساله فصل بهار و آغاز یا افزایش ساخت و ساز بر روند بازار تأثیرگذار هستند چراکه آهن فروشان برای تکمیل موجودی انبارهای خود اقدام می کنند و این افزایش تقاضا، افزایش قیمت ها را نیز در پی دارد.

اما با توجه به رکود تورمی در بازار مسکن و افت شدید حجم معاملات به علت جهش قیمت مسکن و همچنین مشکلات فراوان در بخش صادرات، مشخص نیست که مبنای افزایش قیمت چند روز اخیر بر کدام منطق استوار است. شاید ورود بخشی از نقدینگی بانکها به سمت این بازار تا حدودی تأثیرگذار باشد اما باز هم دلیل کافی و قانع کننده ای برای این روند افزایشی نیست.

برای سال ۹۸ با توجه به کم شدن حجم مصرف داخلی در صورت عدم رفع موانع و مشکلات صادرات باید شاهد تعدیل قیمت ها باشیم؛ البته شرایط سیاسی و موارد مربوط به آن همیشه کار پیش بینی قیمت آهن را سخت می کند. در صورت عدم تصویب لایحه پالرمو و FATF و عدم برقراری SPVاز طرف اتحادیه اروپا شاید قیمت دلار باز هم افزایش پیدا کند که این امر نیز موجب افزایش قیمت ها می شود. بازارهای عراق، افغانستان و سوریه و حجم صادرات به آنها نیز بر قیمت ها تأثیرگذار خواهد بود. در صورت عدم بهبود شرایط، کاهش تقاضا پررنگ ترین عامل برایکاهش قیمت ها در سال ۹۸ خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

 

 




:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: